2005-06-19 21:16

by Vasil Kolev

Днес деня премина в търсене на хижа за големите аниме срещи юли/август. Оказа се, че има промяна в транспорта до горе – вече ги няма автобуси 61 и 261, вместо тях има една маршрутка 10, която от руски паметник отива до златните мостове. Бяхме аз, Aldim и Елица.

Първата посетена хижа беше Иглика. Сега като се замисля, най-точното определение би било ‘детски концлагер’. Мястото не беше особено приятно, имаше много хора наоколо, а управителя (чиято глава проимах желание да счупя) в първия момент почна да вика как така снимам там. Изобщо нещо в цялата хижа напомняше на тоталитарните времена…
(споменавал ли съм до какво ме докарва близостта до разни пищящи деца?)

След това решихме че имаме време, и отидохме да видим втората хижа – Планинец)(да, те наистина си имат сайт :) ). По принцип можеше да се мине по пътя към Копитото, но аз видях една малка табелка на една пътека, и реших, че всъщност това е правилния път, та минахме накратко по една доста стръмна, тясна и леко наводнена пътека (но се справихме спокойно за 25 минути с почивките). Някъде посредата спряхме да сваля снимките от апарата, беше свършило мястото (времето ми се разделяше между гонене на комари и писане по клавиатурата).

Самата хижа се оказа страшно приятна и уютна, хората там също, а как готвят ще помня още доста време – скарата им беше направо страхотна :) Разгледахме, направихме си уговорка с хората, и тихо и спокойно тръгнахме надолу, по нормалния път. Гледките бяха такива, че сериозно се замислих дали не мога да се преселя някъде на Витоша, да си пусна net, и да ходя много рядко до мръсната София (едно от малкото хубави неща на тоя град е близостта до толкова хубава планина:) ).

17 Responses to “2005-06-19 21:16”

1. Heth Says:

хижата явно са я пооправили от последния път като бяхме там :) което беше миналата година ако не се лъжа, изглеждаше доста зле и имаше по едно одеало на две легла а “парното се вклиучва само като има много хора” и така. :) още не съм склонен да си променя мнението но ще видим :) а за преселването… вече има начин ;>> ще си говорим

2. Иван Ангелов Says:

С приятелката ми ходихме на х.Планинец баш на последния halloween. Когато си правихме резервация, жената по телефона любезно ни предупреди, че ще имат голяма група, която щяла да празнува през нощта и щели да вдигат шум. Все пак се престрашихме и отидохме. Стаите бяха доста хубави като за хижа – чисти, изглеждаха прясно измазани (изглежда скоро бяха правили ремонт), одеала имаше достатъчно, а и чаршафите бяха в доста добър вид. Дори имаше санитарен възел, който деляхме с две други стаи. С него обаче имаше един проблем – нямаше вода. Иначе също беше в добро състояние.
    През самата нощ се вдигна голяма гирултия, но бяхме предупредени ;). По някое време спря тока. Нямам спомен дали е работило парното или не, но ми беше горещо и чак се бях изпотил, а бяхме завити само с едно или две одеала.
    Хижарите наистина бяха свястни и любезни хора, но ми оставиха леко впечатление на печалбари. Само се чудеха, как да ни накарат да си платим куверт за вечеря, обаче все пак ни разрешиха да ядем в стаята (по другите хижи обикновено не дават). Проблема с куверта беше, че хижарите се били разбрали с групата за някаква сума за вечеря и нямало да бъде коректно да си ядем собствена храна в трапезарията.

3. Добри Стефанов Says:

Аз също останах с добро впечатление от тази хижа. Бях там за последно през май месец тази година. Хижарите бяха много любезни и чак останах учуден от това. Не съм свикнал да ме посрещат и изпращат, когото ходя на хижа и да ме питат дали имам нужда от нещо.
    Струва ми се, че сте избрали правилното място ;)

4. Димитър Василев Says:

ManiaX, няма да сбъркаш с преместването – можеш да ползваш транзитния трафик от релейките на Копитото. На пътя за Златните мостове след “Бялата вода” често излизат костенурки и яребици. Събота и неделя се вясват и метълки. Единствените проблеми, които виждам са свързани с отоплението и транспорта от София за горната земя – ще трябва да си вземеш магаре или кон с автопилот, който да те вози след пиене.
    Другият вариант е местенето на ИББ и други подобни културни сбирки в някой заслон.
    Благодаря за бързата реакция днес!

5. Влад Says:

Пак за хижата – точна дата от последното ходене не мога да дам, но уцелихме седмиците малко след ремонта. Имаше си чисти чаршафи, баня в стаята, уцелихме се с готина компания и общо взете всичко беше супер, като изключим факта че трябваше да затваряме вратата с гардероба, заради обикалящите наоколо купонджии (оттам останаха и няколко култови реплики….но това е друга история).

6. минаващ Says:

Моите впечатления от хижа “Планинец” са съвсем на другия полюс. Още с влизането си там съжалявах, че съм дошъл. От вратата ме лъхна миризма на непочистени кенефи. Малко по-нататък по коридора дънеше яко чалга (Азис). В трапезарията ли, там как се нарича (мязаше на долнопробна кръчма) имаше пияни дъртаци. След това се качих на оглед да си избирам стая ии направо вече ми се искаше да се връщам в колата. Зад паянтово изглеждащата врата ме посрещна мъничка стаичка с 2 легълца като за някое от 7-те джуджета, но не и като за нормален човек. Балатумът беше прокъсан, а в стаята беше адски студ. Гардеробът и нощното шкафче също не бяха в цветущо състояние. “Санитарният възел” беше кутийка с размери най-вероятно 1,5м х 1м, с вода, която очевидно не ставаше за пиене (е, имаше си предупреждение за това, обаче като ожаднееш в 4ч през нощта откъде да си купиш от драгоценната течност?). Така че, освен ако не сте свикнали на такива условия по хижите, не ходете там. Лично аз тази вечер се бях затърсил за повечко инфо за “Иглика”, ама май ме отказахте, щом “Планинец” ви се е сторила по-добра… По-добре да не пробвам.

На вас пожелавам повечко късмет с хижите :)

7. Steissy Says:

Ако решите да ходите на Витоша за да си починете,и да се разтоварите след тежка седмица в столицата то х.Планинец определено не е правилното място.
    подлъгах се от предствянето им в сайта,нарамих раниците и поехем към хижата,
    още с влизането ни лъхна миризма на мухъл и тоалетни но както винаги оптимисти си помислихме че това ще е само на първия етаж.Уви излъгали сме се …
    Настаниха ни в стаята-дори закачлки нямаше,а едната стена почерняла от мухъл,температурата вътре около 6-7’C, но ние отново оптимисти-е все пак сме на хижа и решаваме да слезем да хапнем вече са ни уведомили че има задължителна консумация(което от София ни беше спестено).
    Леличката ни отряза когато поискахме препечен хляб,и след малко се разнесе чалга неприсъщо за хижа, но на молбата ни да бъде намалена музиката ни отговориха да се преместим по далече от тонколоните.В един даден момент се оказахме в центъра на чалга парти и пиянски изпълнения.Незнам дали трябва да продължавам подробно разказа си всеки би се досетил че до сутринта не мигнахме.Тази хижа е срам за БТС и честно казано незнам как е още неин член.

8. Geni Says:

Ще перефразирам една известна реплика: “За бога хора не ходете в хижа Планинец, Витоша”. Това дето го четете по сайта е пълна измама. Отношението “Тия пък какво искат, да оставят парите и да изчезват!”
    Съсипаха ни почивните дни а с такава радост тръгнахме.

9. Mi6eto Says:

Хора, не се прецаквайте да ходите на “Планинец”. Ходих там миналата седмица и не знам как още съм жива. Беше един адски кошмар. Значи стаята беше ужасно мръсна. Одялата бяха на места с дупки и целите в бели косми, явно не са изтупани след предишните посетители. Чершафите бяха направо черни от мърсотия. Нямаше горен чершаф и трябваше да се завиваме направо с гадните одяла. Водата в банята миришеше на ръжда и от нея ми се появи някакъв обрив по кожата. Тоалетната беше счупена и мръсна. Банята беше токлова тясна, че не можех да се завъртя в нея. Топла вода имаше отвреме – на време. Собствениците на хижата се развикаха,
    че не може да си вкараме храна в стаите, дори и вода. Казаха, че те продавали всичко и трябва от тях само да си купуваме. Храната им беше добра, но всичко друго беше под всякаква критика. Не си давайте излишно парите. Аз не бих отишла пак в тази мизерия.

10. Д. Георгиев Says:

Мили хора, моля Ви внимавайте, там прекарах най-кошмарния си 8ми декември. Слаби са думите, за да опиша накоректното отношение на съдържателите, които ни смениха стаята, малко преди да се настаним. Условията бяха потресающи. Вечерта музиката се спираше, защото “веселите” съдържатели трябвало да говорят по телефона, правиха ни проблеми за прибори, порции, дай си ми куклата, ето ти парцалите … луда работа, първото ми посещение на витоша беше трилър!

11. marina Says:

Не мога да дам коментар за пребиваване в хижа “Планинец”, защтото навреме взехме очевидно правилното решение да не отсядаме там. Хората, който там те посрещат, на първо впечатление определено доста мили, за пореден път потвърждават гадното усещане, че на всяка крачка всеки се опитва да те прецака под една или друга форма. Още с влизането си в тази хижа човек определено не е възхитен от условията – на входа те посрещат псевдо-тоалетни с доста съмнителна хигиена, но за сметка на това с тотално разбита инфраструктура вътре. Коридорът, водещт към механата и стаите твърде напомня на бункер, но човек все пак се успокоява с факта, че за хижите лукс така или иначе не е характерен. Стаята, която можах да погледна беше доста малка, банята- съвсем , а топлата вода и отоплението, доколкото ми стана ясно далеч не са гарантирани, а по-скоро са по усмотрение на хижарите. Фактът, който ме вбеси обаче беше, че в сайта на хижата и в телефонни разговори с хижарите посочената цена е 9 лв на легло. На място обаче те оведомяват, че всъщност става въпрос за “пакет услуги” (???), който включва въпросните 9 лв + още 16 лв за храна, които всеки може да изконсумира както намери за добре. Но да се платят е задължително. Или с други думи 9+16=25 лв на вечер, т.е. 2 души за 2 нощувки трябва да инвестират в тази руина 100 лв. Смятам, че всеки нормален човек със средна интелигентност не би се вързал. Така, че освен изхабени нерви срещата ми с хижа “Планинец” с друго не се отличи. На Витоша има много по-приятни местенца за доста по-малко пари, които си струва човек да посети (например хотел “Елица”). Така че, хора, не се лъжете да ходите там :) И не се подвеждайте по коментарите в сайта на хижата – те са предварително прегледани и подбрани!

12. kaloyan Says:

Какво отношение може да очакваме от хижари, стремящи се да привлекат посетители като премълчават, че престоя им в хижата включва освен 9лв. на легло още 16лв. задължителна консумация? Всичко това вие ще разберете едва след като отидете до самата хижа “Планинец”, за да си платите. Хижарите и готвачите веднага се открояват като хора без добра лична хигиена, а аз не бих ви препоръчал да оставите обеда или пък вечерята си в техни ръце. Топла вода и парно се пускат по усмотрение на хижара единствено при голям брой посетители. Стаите са прекалено малки и останах с впечатлението,че са пригодени за смърфове, а не за хора. Въпрос на принципи е, дали бихте си оставили парите си на място, където се стремят да ви одерат кожата, без дори да имат добро отношение. За 25лв. може да нощувате в хотел на Витоша и няма да се наложи да се разправяте с хора,които са много под нивото Ви.

13. Юлиан Says:

И мойте впечатления загорепосочената хижа са твърдо отрицателни.Тази година отидох за 2-ри път с приятели.Предишния ни бяха казали, че консумацията е задължителна, но алкохола може да си го внесем. И така стана.Но когато сега отидох да дам капарото отново ни потвърдиха за консумацията и ЗА ВНАСЯНЕТО НА АЛКОХОЛ.Когато отидохме и платихме, т.е ХИЖАРИТЕ ПРИБРАХА ПАРИТЕ, ни казха, че вече алкохол не може да се внася. Стана мн. голям скандал,защото веднъж бяхме дали пари за пиене в с София(което нямаше даможем да консумираме), а сега трябваше дададем за втори път отново пари, но вече за техния. Настроението се скапа, а когато се пооправи към 1 часа ни изгониха, щото затваряли. Държанието на хижарите беше меко казано малоумно и отвратително. Така,че НЕ ХОДЕТЕ ДА ПЪЛНИТЕ ГУШИТЕ НА ТИЯ НЕЩАСТНИЦИ!!!Има много по-приятни места на Витоша- най-красивата планина>

14. Veso Says:

Вчера бяхме на т.нар. хижа Планинец. Условия яко спартански. В сайта им рекламират баня и тоалетна – забравете. Запуснат кенеф с душ-батерия. Чаршафите съмнителни,одеялата непрани от Татово време насам. За възглавници може да ползвате някое трупче от гората и няма да усетите разлика.

Екстри – механа .Чалга нон-стоп. Цени – като в София.

Връх на сладоледа са обаче образите, които я стопанисват. Не ги наричам хижари, защото не са такива. Досега не бях чувал за хижа, в която да не можеш да си внесеш продукти – преживяхме го live. Продуктите – 2 бутилки пиене и 5-6 домата !!!

Както и да е, след 1 час разправии ни оставиха ( след като тръгнаме да си ходим).

Големия екшън стана към полунощ . Платихме си сметката в “ристоранта” и излязоме навън да си допием питиетата. Докато се изнижем през вратата и кръчмаря след нас сложи резето !

Дали ще ходите там – вие си решавайте .

15. Ива Says:

имам малко въпросче. Пиша дипломна работа за Витоша, в която се опитвам да опиша всички видове ползвания. Искам да ви попитам може ли да цитирам някои от коментарите ви, понеже много добре описват състоянието на хижа планинец в момента? Благодаря ви предварително!

16. Васил Колев Says:

Ами целия блог е под CC лиценз, ако никой не се оплаче, спокойно може:)

17. DiDo40 Says:

а някой да сподели две три думи з х.Бели брези?